Menu
Reklamationer - main img

Det må gerne gå stærkt, når det ikke virker...


Vi ved, hvor frustrerende det er, når noget ikke fungerer efter hensigten – og derfor bestræber vi os på at løse alle reklamationer så hurtigt som overhovedet muligt. Den hurtigste måde er at udfylde et reklamationsskema og maile det til os – så vender vi tilbage så hurtigt som det er muligt. Du finder reklamationsskemaerne her på siden. 

Bemærk: Vi modtager kun reklamationer fra installatører. Hvis du er privatperson, skal du kontakte din nærmeste installatør.

Produktionsdato på beholder

En beholders produktionsdato aflæses ved at se på typeskiltets felt:
F. år. De 4 bogstaver refererer til produktionsår og uge ud fra nedenstående tabel.

A=0 B=1 C=2 D=3 E=4
F=5 G=6 H=7 I=8 J=9

 

 

Fx B G B B = 1611. Beholderen er produceret i  år 16 - uge 11.

Find en installatør, som ved noget om solvarmeanlæg

Du kan finde en VVS-installatør i nærheden af dig, som er uddannet til at montere og servicere solvarmeanlæg via linket nedenfor.

Find din lokale installatør her »

Reklamation beholdere og vekslere

Hvis du eller din kunde oplever en fejl eller mangel på en METRO THERM beholder eller veksler, som du mener er en reklamation, skal du gøre følgende:

  1. Udfyld nedenstående formular, evt. sammen med kunden, og send den ind, så vi har alle oplysninger til at oprette sagen.
  2. Du får herefter tilsendt et METRO sagsnr. og vi træffer aftale om, hvad der skal udføres og til hvilken pris.
  3. Det er et krav, at returprodukter er mærket med det anviste METRO THERM sagsnummer. Hvis ikke produktet er mærket med sagsnummer vil det blive sendt retur.
  4. METRO sagsnr. skal angives på regningen, du sender til METRO THERM.  

Al kontakt skal ske via installatøren. Vi modtager IKKE henvendelser fra private.

OBS! Bemærk, at eventuel overtidsbetaling/weekend- og aftentillæg ikke er omfattet af garantien, så det faktureres direkte til kunden.

Såfremt der er sket en følgeskade, skal skadeslidte anmelde det til sit forsikringsselskab.

Findes fabrikationsdato ikke, skrives installationsdato og kopi af faktura med installationsdato sendes til info@metrotherm.dk

Reklamation varmepumper og pillefyr

Hvis du eller din kunde oplever en fejl eller mangel på en METRO THERM varmepumpe, som du mener er en reklamation, skal du gøre følgende:

  1. Udfyld nedenstående formular, evt. sammen med kunden, og send den ind, så vi har alle oplysninger til at oprette sagen.
  2. Du får herefter tilsendt et METRO sagsnr. og vi træffer aftale om, hvad der skal udføres og til hvilken pris.
  3. Det er et krav, at returprodukter er mærket med det anviste METRO THERM sagsnummer. Hvis ikke produktet er mærket med sagsnummer vil det blive sendt retur.
  4. METRO sagsnr. skal angives på regningen, du sender til METRO THERM.

Al kontakt skal ske via installatøren. Vi modtager IKKE henvendelser fra private.

OBS! Bemærk, at eventuel overtidsbetaling/weekend- og aftentillæg ikke er omfattet af garantien, så det faktureres direkte til kunden.

Såfremt der er sket en følgeskade, skal skadeslidte anmelde det til sit forsikringsselskab.