Har du en luft til vand- eller jordvarmepumpe fra METRO THERM, kan du få en serviceaftale, som dækker det årlige, lovpligtige serviceeftersyn på din varmepumpe samt fri telefonisk support i et helt år. Det er en total vedligeholdelsesordning, hvor dit anlæg bliver grundigt efterset, justeret og serviceret én gang om året af en af vores dygtige servicepartnere. Du slipper altså for at spekulere på, om dit anlæg fungerer, som det skal og er helt sikker på, at det altid kører optimalt – og ikke giver dig unødvendige udgifter. Og eventuelle problemer bliver taget i opløbet, før de udvikler sig til noget større og dyrere.

Serviceaftalen løber et år ad gangen fra den dato, du får foretaget serviceeftersyn. Når året er gået, og det er tid til et nyt serviceeftersyn, vil du blive kontaktet for at høre, om du vil forlænge aftalen for endnu et år. Du binder dig derfor ikke for mere end ét år ad gangen og betaler kun for aftalen i forlængelse af et udført serviceeftersyn. En serviceaftale hos METRO THERM koster 2680 kr. årligt inkl. moms. Eventuelt forbrug af reservedele eller tilbehør indgår ikke i serviceprisen. 

Det årlige serviceeftersyn er lovpligtigt

Mere information om serviceaftalen

Find priser og se hvad aftalen dækker her:

≥ Servicebrochure Pdf, 78 kB.

Læs vilkår og betingelser her:

≥ Handelsbetingelser for serviceaftale Pdf, 249 kB.

Har du en luft til vand- eller jordvarmepumpe, er det lovpligtigt at få foretaget et serviceeftersyn af den én gang årligt. Det er, fordi en varmepumpe indeholder kølemiddel, som kan gøre skade på miljøet, hvis det slipper ud af varmepumpens lukkede kølekredsløb. Derudover skal du også have et årligt serviceeftersyn, hvis du vil bibeholde garantien på dit anlæg og dermed være dækket, hvis der skulle opstå fejl eller mangler.

Du kan også få serviceaftale til en ny varmepumpe

Hvis din varmepumpe er ny (under et år gammel) kan du også få en serviceaftale. Så starter din aftale ud med et opstarts- og indreguleringsbesøg, hvor din varmepumpeinstallation bliver justeret og indstillet, så den kører optimalt i forhold til både din bolig og dine behov. Du får også en grundig instruktion i betjening af varmepumpen og den daglige vedligeholdelse.

Derefter har du adgang til alle serviceaftalens fordele, og du bliver husket på det, når det er tid til dit første lovpligtige serviceeftersyn.

Hvad indeholder en serviceaftale?

Serviceeftersyn

Du får det lovpligtige, årlige serviceeftersyn udført af en METRO THERM-partner

Fri support

Du får adgang til fri telefonisk support hos din servicepartner hele året rundt

Servicerapport

Du får en fuld servicerapport, som viser, at regler og lovgivning er overholdt

Ingen binding

Du tegner kun serviceaftalen for et år ad gangen og har ingen bindingsperiode

Hvorfor skal du vælge en serviceaftale?

Den første gode grund til at vælge en serviceaftale er, at du altid er sikker på, at fristerne for det årlige servicebesøg overholdes. Og du behøver ikke selv at foretage dig noget – METRO THERM sørger for at give dig besked, når det er tid til service.

Derudover er du sikret, at den installatør, der udfører dit serviceeftersyn, er en professionel METRO THERM-servicepartner, som er ekspert i vores produkter. Der bliver holdt helt styr på, hvad der bliver gjort år for år, og servicepartneren ved derfor, om der er noget særligt, de skal være opmærksomme på. Det kan fx være, at din udedel er placeret et sted, hvor det er udsat for store mængder pollen og derfor kræver ekstra grundig rengøring.

Sidst – men ikke mindst – så har du adgang til fri telefonisk support i hele det år, aftalen løber. Det betyder, at du kan kontakte vores servicepartner på telefonen og få råd og vejledning, hvis du har spørgsmål eller oplever fejl eller driftsstop. I fyringssæsonen fra den 1/10-30/4 kan du får support fra kl. 8.00-20.00 alle ugens dage, også i weekender og på helligdage. I sommerperioden fra 1/5-30/9 er der adgang til support indenfor normal arbejdstid.

Betingelser for serviceaftalen

Serviceaftalen løber et år ad gangen fra den dato, du får foretaget det lovpligtige serviceeftersyn, og det er først efter dit første serviceeftersyn, at du har mulighed for at anvende den gratis, telefoniske support.

Hvis du oplever fejl på dit anlæg, som ikke kan klares over telefonen, kan din servicepartner komme ud og hjælpe dig – men et eventuelt fysisk besøg er ikke dækket af serviceaftalen. Du vil derfor selv skulle betale omkostningerne (servicepartnerens tid og eventuelle reservedele) ved et eventuelt udkald. Det samme gælder, hvis der ved selve serviceeftersynet bliver fundet fejl, som skal udbedres, som ikke er dækket af garantien.

Du kan læse de gældende handelsbetingelser for serviceaftalen her. Pdf, 249 kB.

Bestil en serviceaftale

Udfyld formularen her for at bestille en serviceaftale - så bliver du hurtigst muligt kontaktet af vores servicepartner for at finde en dato til dit første serviceeftersyn. Du skal udfylde din varmepumpes serienummer i formularen - på billederne nederst på siden kan du se, hvor du finder det.

Find typeskilt

Din varmepumpes typeskilt finder du oftest på bagsiden af produktet, som du kan se på billedet her, hvor det er placeret i nederste venstre hjørne.

Typeskiltets placering på en METROAIR F8

Find serienummer

Du finder produkttypen øverst under logoet, og serienummeret over stregkoden på typeskiltet.

Typeskilt for en METROAIR F8