Bemærk, at denne side ikke understøtter Internet Explorer. Hvis du anvender denne browser vil du opleve, at flere af funktionerne ikke virker efter hensigten. Brug venligst en anden browser, f.eks. Microsoft Edge, Chrome eller Safari.
Vi ved, hvor frustrerende det er, når noget ikke fungerer efter hensigten – og derfor bestræber vi os på at løse alle reklamationer så hurtigt som overhovedet muligt. Den hurtigste måde er at udfylde et reklamationsskema og maile det til os – så vender vi tilbage hurtigst muligt.
Du finder reklamationsskemaet nederst på siden.
Vi modtager kun reklamationer fra autoriserede VVS-/el-installatører. Hvis du er privatkunde, skal du kontakte din nærmeste installatør.
Du må ikke igangsætte arbejdet med en reklamation - som fx afinstallation og/eller udskiftning - uden først at have lavet skriftlig aftale med os. Det kan have konsekvenser for vores muligheder for at hjælpe dig efterfølgende, hvis produktet ikke længere er i din besiddelse, beskadet eller lignende.
Når du indberetter en reklamation, skal du indsende forskellige billeder for at vi kan afgøre, hvad der skal ske med din reklamation. Uanset hvilken type produkt du indsender en reklamation på, skal vi bede om billeder af følgende:
Du skal indsende et billede af produktets typeskilt, som er placeret et synligt sted på produktet. Skal du indberette en reklamation på en varmepumpe, skal du indsende et billede af typeskilte for både inde- og udedel.
Typeskiltet ser sådan ud:
Du skal indsende billeder af både selve skaden og hele installationen. Et billede af skaden kunne fx være nedenstående, som viser en højtryksalarm:
Et billede af den fulde installation skal indeholde produktet inklusiv alt tilbehør, fx sikkerhedsaggregat, bufferbeholder, eksterne pumper og lignende. Det kunne fx se således ud:
Særligt for reklamationer på varmepumper skal vi desuden bruge en kopi af enten seneste servicerapport eller oprindelig installationsrapport. Du kan se et eksempel på en servicerapport her. Pdf, 2 MB.
Hvis du eller din kunde oplever fejl eller mangler på et METRO THERM-produkt, som du mener er en reklamation, skal du gøre følgende:
KONTAKT
METRO THERM A/S
Rundinsvej 55
DK-3200 Helsinge
Telefon: (+45) 48 77 00 00
E-mail: [email protected]
CVR-nr : 20567112
GENVEJE