Meny

Varmepumpebeholder model 110 og 160

Perfekt til udskiftning af gasfyr

Varmepumpebeholder model 110 og 160

Perfekt til udskiftning af gasfyr

Varmepumpebeholder model 110 og 160

Perfekt til udskiftning af gasfyr

Varmepumpebeholder model 110 og 160

Perfekt til udskiftning af gasfyr

Varmepumpebeholder model 110 og 160

Perfekt til udskiftning af gasfyr

SERVICE FOR PRIVATKUNDER

Har du brug for et serviceeftersyn?
Klik her for at læse mere.

SERVICE FOR PRIVATKUNDER

Har du brug for et serviceeftersyn?
Klik her for at læse mere.

SERVICE FOR PRIVATKUNDER

Har du brug for et serviceeftersyn?
Klik her for at læse mere.

SERVICE FOR PRIVATKUNDER

Har du brug for et serviceeftersyn?
Klik her for at læse mere.

SERVICE FOR PRIVATKUNDER

Har du brug for et serviceeftersyn?
Klik her for at læse mere.

SERVICE FOR PRIVATKUNDER

Har du brug for et serviceeftersyn?
Klik her for at læse mere.

SERVICE FOR PRIVATKUNDER

Har du brug for et serviceeftersyn?
Klik her for at læse mere.

SERVICE FOR PRIVATKUNDER

Har du brug for et serviceeftersyn?
Klik her for at læse mere.

FREMTIDENS VARME VAND ER LANDET

Mød den nye bæredygtige varmepumpe - METRO Microbooster

SERVICE FOR PRIVATKUNDER

Har du brug for et serviceeftersyn?
Klik her for at læse mere.

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

VI ER EN DEL AF NIBE-GRUPPEN

Læs mere her

Fremtidens varme vand er landet

Se vores nye METRO Microbooster her

Microbooster og fjernvarme i perfekt samspil i Gilleleje

Henrik Olsen og hans familie måtte væbne sig med tålmodighed, når de tændte for det varme vand, og kunne se en stor afgift blive lagt på, når varmeregningen dumpede ind ad brevsprækken. Det ændrede sig den dag, METRO THERMs nye brugsvandsvarmepumpe, METRO Microbooster, blev installeret.

De første, der tester Microbooster og fjernvarme

I sit daglige arbejde fungerer Henrik som viceberedskabsleder for Frederiksborg Brand og Redning. Igennem jobbet kendte Henrik en salgskonsulent fra METRO THERM, som foreslår ham at blive den første i Danmark som tester METRO THERMs nye brugsvandsvarmepumpe, METRO Microbooster, i en installation med fjernvarme. Henrik siger – uden den store betænkningstid – ja til tilbuddet, og en udgave af varmepumpen bliver installeret i Henriks garage i løbet af sommeren 2019. Allerede kort efter viser effekten sig:

”Jeg har en teenager, der kan dampe et badeværelse af på no time”, fortæller Henrik og smiler overbærende.

”Før i tiden lukkede hende og veninderne op for vandet, når de skulle i bad, og så kunne man høre, at de gik og snakkede, mens de ventede på, at vandet skulle blive varmt. Sådan er det ikke mere. Efter, at jeg fik Microboosteren er der varmt vand lige med det samme”, fortæller Henrik, som i øvrigt selv har moderniseret husets to badeværelser.

Jeg har mødt Henrik på en varm sommerdag i august 2020, og status her er, at cirka halvdelen af huset er blevet omlagt til gulvvarme, men den andet del af huset stadig venter på samme omgang. I garagen står Microboosten, som booster varmen i returvandet fra både radiatorerne og gulvvarmen til at producere varmt brugsvand til Henrik og familien. Men inden Microboosteren blev installeret, var netop returvandet et problem, som især kunne mærkes et sted: på pengepungen.

Straffet for det varme vand

Microbooster og fjernvarme i Gilleleje

Se filmen om Henrik Olsen og hans kombination af fjernvarme og METRO Microbooster

Først lige lidt teknik; når fjernvarmeværket sender varmt vand ud til boligerne i området, sker det ved en relativt høj temperatur, da der skal være tilstrækkelig med varme i vandet til at varme boligen op – uanset opvarmningsform. Når vandet sendes retur fra boligerne til fjernvarmeværket, skal temperaturen være så lav som muligt. Er temperaturen for høj, vil boligejeren blive straffet økonomisk, og det var netop, hvad der skete i Henrik Olsens tilfælde:

”Før jeg fik Microboosteren sendte jeg nogle gange 30 graders varmt vand tilbage, og det fik jeg en ret høj strafafgift for. Nu kan jeg sende det tilbage afkølet helt ned til 17 grader, og det sparer mig for omkring 5.000 kroner pr. år. Det er ret meget og en hel del mere, end jeg regnede med”, forklarer Henrik og fortsætter: ”Det var især et problem, når ungerne skruede op for radiatorerne, for så røg der meget varmt vand retur i systemet. Det gør der ikke nu. Nu optager Microboosteren varmen fra returvandet og udnytter det til at lave varmt brugsvand, og så bliver vandet kølet af på den måde.”

Selv om det uden tvivl er rart med et økonomisk tilskud i familiens økonomi, så er der også et andet sted, hvor Microboosteren har gjort en forskel; sindsroen. Henrik behøver nemlig hverken indstille, skrue, regulere eller vedligeholde noget, og det giver ro i sindet:

”Jeg har ikke det der mere med, at jeg hele tiden skulle gå og holde øje. Nu kører det bare”, fortæller Henrik, som allerede har fortalt om installationen i sit netværk, hvilket har fået flere venner og bekendte til at kigge forbi til en inspirationssnak – og en varm anbefaling.

”Det er da i hvert fald et produkt, hvor jeg ville sige til andre, at det burde man da købe”, slutter han.

Mere om METRO Microbooster

Hvis du vil vide mere om METRO Microbooster - hvordan den virker, hvad den kan og hvordan andre bruger den - har vi samlet al vores viden og erfaringer i én, overskuelig brochure. Du kan læse den her. Pdf, 469 kB.

Lignende historier

KONTAKT

METRO THERM A/S
Rundinsvej 55
DK-3200 Helsinge

Telefon: (+45) 48 77 00 00
E-mail: [email protected]

CVR-nr : 20567112

INTERNATIONAL

Copyright © 2019 METRO THERM A/S. Alle rettigheder forbeholdes.